

Zo ontzorg je bedrijven met procesautomatisering
Toyota Material Handling kiest voor maatwerk bij uniek productieproces
Toyota Material Handling, producent van hef- en magazijntrucks, ontzorgt haar klanten. Naast de verkoop van deze elektrische voertuigen, automatiseren ze complete productieprocessen. Ook als de werkwijze van een klant afwijkt van de standaard. Zo kwamen ze terecht bij ons, voor de ontwikkeling van een maatwerk app.
Eigen softwarepakket sluit niet aan op unieke werkwijze
Veel klanten van Toyota Material Handling kiezen voor een totaaloplossing. Namelijk het afnemen van orderpickers, stapelaars en heftrucks, in combinatie met de software om deze centraal aan te sturen. Hiermee automatiseren ze het logistieke proces op de productievloer, zoals het automatisch vervoeren van kratten door heftrucks. Dat regelen ze via hun WMS, Warehouse Management System.
Eén van hun klanten hanteert een werkwijze die afwijkt van de standaard. Daar bepalen de operators, van 60 machines, zelf het moment van afroepen. Hier voorziet het softwarepakket van Toyota Material Handling niet in. En om het project toch snel vooruit te helpen wijkt Boudewijn van Nieuwamerongen, projectmanager Automation, uit naar maatwerk software.
Wij willen onze klanten ontzorgen. Daarom verkopen we niet alleen producten maar een totaaloplossing in procesautomatisering.
Boudewijn van Nieuwamerongen, projectmanager Automation Toyota Material Handling
Automatiseer de reis van kratten in het productieproces
Om de werkwijze van de klant te begeleiden moet de reis die de kratten afleggen in het productieproces vooraf worden vastgelegd. De app die Ambrero hiervoor ontwikkelt, heeft een duidelijk budget en deadline. Ook heeft Boudewijn van Nieuwamerongen, projectmanager Automation, vooraf een lijst met vereisten opgesteld. Zoals:
- De applicaties draait op meerdere tablets tegelijk
- Scannen van barcodes gaat via de onboard camera
- Gebruikt een API om gegevens (inventory) op te halen
Zo eenvoudig als scan & go
De app stuurt automatisch geleide voertuigen aan, door de barcodes op de kratten te scannen. De code bevat informatie over de stappen die een krat in een productieproces doorloopt. Bij de 1e keer scannen van de barcode, door de operator, geeft de app de centrale aansturing instructies voor de 1e stap. Bij de 2e keer scannen gaat de krat naar de volgende stap in het proces. Net zolang tot alle stappen zijn doorlopen en de krat eindigt bij ‘finished goods’.
Extra functies van de app:
- Bij onleesbare barcode, optie tot handmatig uitvoeren
- Mogelijkheid tot traceren en herstellen van fouten
- Uitvoeren van losse handelingen via aparte barcodes
Het is een overzichtelijk systeem, zonder ruis, waarbij het helder is voor de gebruiker wat hij of zij moet doen. Onze klant is er blij mee.
Boudewijn van Nieuwamerongen, projectmanager Automation Toyota Material Handling
Procesautomatisering; groter groeien zonder zorgen
Met deze applicatie is het complete productieproces bij de klant van Toyota Material Handling, geautomatiseerd. Dit lost verschillende problemen op, zoals:
- Tekort aan personeel
- Schade aan de heftrucks
- Fouten in het productieproces
Boudewijn geeft aan dat de vraag naar procesautomatisering voortkomt uit wens om een aantal pijnpunten op te lossen. Zoals het vinden en behouden van personeel. Maar ook de fouten die voortkomen uit handmatig werk. Daarnaast zorgt het voor een veilige werkomgeving. Want een automatisch geleide heftruck rijdt altijd dezelfde route, op een standaard snelheid.

Alle automatiseringsprojecten kennen een business case. En over het algemeen is de investering in 1,5 tot 3 jaar terugverdiend. Die besteding heb je er zo snel uit, dat is een no-brainer.
Boudewijn van Nieuwamerongen, projectmanager Automation Toyota Material Handling


Ook groter groeien zonder zorgen?
Stel jouw vraag over procesautomatisering aan onze experts.
Direct antwoord op je vraag?
085 019 7283
Onze klanten beoordelen
ons met een 8,9
Bron: Feedback Company
Bereik ons nu!
Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?
Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal