Outform; Concurrentievoordeel met een customer portal
Outform; Concurrentievoordeel met een customer portal

Concurrentievoordeel met een customer portal

Outform biedt klanten een full-service dienstverlening met een eigen klantportal

Dare to innovate is het motto van Outform. En dat zie je terug in hun producten, samenwerking met klanten en service. Dit internationale bedrijf maakt maatwerk displays met interactieve technologie voor grote A-merken in met name de consumenten elektronica branche. Hiermee presenteren o.a. Tag Heuer, Intel en Phillips hun producten in winkels en flagstores. Met het ontwikkelen van een customer portal voor deze klanten biedt Outform mogelijkheden die passen bij een full-service partnership.

Het probleem

Trage onboarding van nieuwe klanten

Voorheen ontwikkelde Outform een beperkt aantal customer portals voor hun grotere klanten waar ze o.a. support op de displays konden aanvragen. Om hiervan gebruik te maken moesten nieuwe klanten 2-3 maanden wachten op de implementatie. Ook was het steeds opnieuw ontwikkelen van een customer portal erg arbeidsintensief.

Verder boden de portals hun klanten beperkt functionaliteit en gebruikersgemak. Zo werden orders via het uploaden van een Excel sheet geplaatst. Met de vele varianten in display meubels en opties tot interactie was dit bewerkelijk en foutgevoelig. Outform zag kansen om klanten meer te ontzorgen en zich te onderscheiden van hun concurrenten.

Ook concurrentievoordeel?
De opdracht aan Ambrero

Customer portal als spil voor wereldwijde samenwerking

Outform komt bij Ambrero met de wens om één customer portal te maken voor diverse klanten. Deze bedrijven werken vanuit landen over de hele wereld en dus gaat de portal ook als centraal informatiepunt functioneren.

De klanten van Outform werken vanuit landen over de hele wereld dus de nieuwe customer portal wordt de spil van hun samenwerking. Het doel is een full-service partnerschap te bieden waarbij zowel de klant als Outform tijd bespaart.

De oplossing

Customer portal met opties tot personalisatie en uitbreiding

De applicatie is opgebouwd uit drie delen, een administratie portal, o.a. voor het bijhouden van producten en inzien van orders, een klantomgeving voor het plaatsen van bestellingen en de app voor monteurs.

Door gebruik te maken van een aparte omgeving voor klanten is het mogelijk deze te personaliseren. Het menu, logo, foto’s en teksten kunnen worden aangepast naar de wensen van de klant. De klantomgeving is, net als de monteursapp, verbonden met het administratie portaal. Deze opbouw zorgt ervoor dat er op slechts één plek database acties worden gedaan, namelijk in de administratie portal. Dit biedt niet alleen een duidelijke structuur in de code maar ook een toekomstbestendige applicatie die gemakkelijk uit te breiden is.

De monteurs die de displays installeren in winkels als Media Markt krijgen de benodigde informatie mobiel door. Hiervoor hebben we een Progressive Web App gebouwd, een toffe ontwikkeltechniek die hier perfect bij past.

Job Vermeulen, ontwikkelaar Ambrero
Administratie portal Outform
Functionaliteit

Waar wordt de portal voor gebruikt

De klanten van Outform gebruiken het portaal o.a. voor:

  • Bestellen van interactieve displays & volgen van instore installatie
  • Track & trace van orders
  • Voorraadbeheer & Warehousing
  • Service & support

Outform gebruikt het portaal om:

  • Klant door complex orderproces te leiden
  • Communicatie met klanten; oa door project status dashboard
  • Vragen van klanten opvolgen & afronden via supporttickets
  • Plannen van display installaties

“Werken met het multidisciplinair team van Ambrero zorgt voor een oplossing die technisch goed doordacht is en zorgt voor gebruikersvriendelijkheid en beleving.”

Hendrik-Jan Peper, Manager Business Applications bij Outform.
Het resultaat

Customer portal zorgt voor minder fouten en meer service

Verhoogde kwaliteit

95% minder fouten in het orderproces door geautomatiseerde controle op de bestellingen

Tijdsbesparing

Outform bespaart zo’n 80 uur per week bij account- en procesmanagement

Full-service partnerschap

Klanten hebben binnen 2 dagen toegang tot hun gepersonaliseerde omgeving

“Bij het beantwoorden van de vraag In welke processen kunnen we onze klanten ondersteunen?, kijk je ook naar de inrichting ervan. En die kritische blik zorgt voor standaardisatie en efficiency, een bijkomend positief resultaat”, aldus Hendrik-Jan Peper, Manager Business Applications bij Outform.

Outform customer portal screenshot Outform customer portal screenshot

Outform

Ook voorop lopen in de markt?
Neem contact op voor je eerste stap naar digitale voorsprong.

Direct antwoord op je vraag?

085 019 7283

100% van onze klanten beveelt ons
aan bij andere organisaties Bron: Feedback Company

Bereik ons nu!

Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?

Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal

Casestudy ‘Reserveringsapp voor HKU’
Vraag nu gratis aan
Ambrero casestudy

HKU anticipeert op COVID-19 met online reserveringssysteem

Het uitbreken van het coronavirus vraagt veel aanpassingsvermogen. Zo ook van leerlingen, vakdocenten en bestuurders van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU). Want met een reductie van 75% in capaciteit van de studentenwerkplaatsen hebben ze een probleem. In deze casestudy delen we hoe HKU inspeelt op de veranderende omstandigheden en met welk resultaat.

Je krijgt o.a. antwoord op:

  • Hoe onderzoekt HKU de verschillende oplossingsrichtingen
  • Wat is de werking van de reserveringsapp
  • Welke resultaten behalen ze hiermee
© 2005 - 2022     Ambrero Software BV • Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
Klantwaardering