workflow management systeem voor SensysGatso
workflow software voor SensysGatso

Bekeuringen internationaal gemanaged met workflow software

Van beeldverwerking tot online betalen met een schaalbaar platform

Soms krijg je als IT-bedrijf een vraag van een klant waarbij je direct weet: dit wordt een uitdaging! Dat was het geval toen SensysGatso, al jarenlang vaste klant van Ambrero en bekend van de flitspaal, ons benaderde met een opdracht. Namelijk om workflow software te ontwikkelen voor de verwerking van verkeersovertredingen.

Het probleem

Bestaande desktop applicatie inefficiënt en duur

Waar in Europa veelal de politie verantwoordelijk is voor het verwerken van verkeersovertredingen, ligt dit in landen als de Verenigde Staten anders. Daar is men gewend om een marktpartij in te schakelen voor de volledige afhandeling; van levering en beheer van flitspalen tot het versturen en innen van de boetes. Hierbij houdt de lokale politie het toezicht.

SensysGatso werkte in de V.S. met een desktop applicatie van een leverancier. Deze applicatie moest bij SensysGatso en haar klanten (politiekorpsen) worden geïnstalleerd. Dit bracht forse nadelen met zich mee:

  • Het inladen van beelden duurde vaak lang door decentraal opgeslagen beelden
  • Hoge operationele kosten door applicatiebeheer op verschillende locaties
  • De applicatie was niet flexibel: aanpassingen in werkprocessen moesten door de leverancier worden doorgevoerd

Maar de belangrijkste overweging voor het centraliseren van het systeem was de toename in het aantal klanten.

Ook tijd besparen? Contact ons
De opdracht aan Ambrero

Ontwikkel een gecentraliseerd workflow management systeem

Dus vroeg SensysGatso aan Ambrero om een web based workflow management systeem te ontwikkelen. Dit systeem moest voorzien in het hele proces: van verkeersovertreding tot beeldverwerking, controle, versturen van de bekeuring, betaling, bezwaarprocedure, etc. Daarnaast moest het systeem uiterst flexibel zijn, omdat iedere stad andere werkprocessen hanteert. Dit had consequenties voor de gebruikersinterface en voor de gebruikte technologie.

De oplossing

Flitsende workflow software voor verkeershandhaving

We hebben het Xilium platform opgebouwd uit verschillende applicaties die naadloos met elkaar samenwerken. We lichten er twee uit.

Allereerst een workflow applicatie waarmee de overtredingen door het proces-team van SensysGatso worden verwerkt en deze vervolgens door de lokale politie worden gecontroleerd. Zodra de politie akkoord geeft wordt de bekeuring automatisch uitgestuurd via reguliere post.

Daarnaast hebben we een publiek portaal ontwikkeld waarin burgers de bekeuring kunnen bekijken. Hierin kunnen videobeelden worden teruggezien en kan er betaald worden. Ook is het mogelijk om bezwaar te maken en hiervoor direct een afspraak met de rechtbank te maken voor een hoorzitting.

De workflow software is heel gebruiksvriendelijk en logisch, zowel aan de voor als achterkant.
Timo Gatsonides, CTO SensysGatso
Meer over efficiënter werken
Xilium; gecentraliseerd workflow management systeem
Het resultaat

Internationale expansie met schaalbare workflow software

Schaalbaarheid

Implementatie in diverse steden in de V.S. door de schaalbaarheid en flexibiliteit van de software.

Internationale expansie

Xilium draait inmiddels in meer dan 12 landen waaronder Bahrein, Noord-Cyprus, Duitsland en Australië.

Innovatie in dienstverlening

Xilium is een belangrijke stap geweest in de transitie van hardware leverancier naar dienstverlener

“Samen met Ambrero hebben we in korte tijd een innovatief platform gelanceerd waarvoor we destijds niet alle benodigde kennis in huis hadden. Door deze samenwerking konden we het web based platform in hoog tempo implementeren in nieuwe landen. Ook gaf het de ruimte om onze kennis te ontwikkelen zodat we het platform uiteindelijk over konden nemen.”
Timo Gatsonides, CTO SensysGatso
SensysGatso - bekeuringen internationaal gemanaged - dashboard SensysGatso - bekeuringen internationaal gemanaged - event viewer

SensysGatso..

  • werd ontwikkeld van 2012 tot 2018
  • gebruikt technieken als Java, Play! Framework, Activiti/Camunda, AMQP
  • is gemaakt door het scrumteam Huub, Jacco, Paul, BartO., Bart, Jelle, Willem en Mariëlle

Ook tijd besparen met workflow software?
Zet vandaag nog de eerste stap naar innovatie.

Direct antwoord op je vraag?

085 019 7283

100% van onze klanten beveelt ons
aan bij andere organisaties Bron: Feedback Company

Bereik ons nu!

Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?

Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal

Casestudy ‘Reserveringsapp voor HKU’
Vraag nu gratis aan
Ambrero casestudy

HKU anticipeert op COVID-19 met online reserveringssysteem

Het uitbreken van het coronavirus vraagt veel aanpassingsvermogen. Zo ook van leerlingen, vakdocenten en bestuurders van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU). Want met een reductie van 75% in capaciteit van de studentenwerkplaatsen hebben ze een probleem. In deze casestudy delen we hoe HKU inspeelt op de veranderende omstandigheden en met welk resultaat.

Je krijgt o.a. antwoord op:

  • Hoe onderzoekt HKU de verschillende oplossingsrichtingen
  • Wat is de werking van de reserveringsapp
  • Welke resultaten behalen ze hiermee
© 2005 - 2021     Ambrero Software BV • Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
Klantwaardering