OK-app resulteert in meer tijd en aandacht voor cliënten

Met deze touch-based Windows-app nam CASA afscheid van achteraf registreren van procedures in de operatiekamer

Voor medisch instituut CASA, voorloper van innovatie in de zorg, ontwikkelde Ambrero een OK-app. Om optimale zorgkwaliteit te kunnen bieden stond procesautomatisering hoog op hun agenda. Maar wél ingericht naar de processen van CASA en de wettelijke regelgeving. In de OK zagen zij nog ruimte voor verbetering.

Het probleem

Een tijdrovend en foutgevoelig proces

Het vastleggen van behandelingen is een belangrijk onderdeel van de medische dossiervorming. Ook is het van essentieel belang dat alle informatie juist wordt ingevoerd. Bij CASA voerden de artsen de medische gegevens in van patiënten, na de operatie. Een tijdrovend en foutgevoelig proces. Kortom; tijd en aandacht die ze bij CASA liever besteden aan hun cliënten.

Ook tijd besparen? Neem contact op
De opdracht aan Ambrero

App voor real-time registratie

Onze opdracht; ontwikkel een app die behandelingen real-time registreert en direct inzicht geeft in medische gegevens. Op basis van drie pijlers, namelijk:

  • Een dagagenda met patiënten die zijn ingepland
  • Automatische vastlegging van gemeten vitale functies
  • Super praktische invoer van medicatie

Belangrijk hierbij is de beveiliging van data vanwege de privacy gevoelige en medische informatie. Daarnaast focus op gebruiksvriendelijkheid; heldere schermen met alleen essentiële informatie. Een interessante opdracht, die prima past bij ons vakmanschap.

Onze software en webapplicaties zijn nu volledig afgestemd op onze eigen processen. Dat scheelt ons heel veel werk. Jet Bavelaar, Stafmedewerker Beleid & Kwaliteit bij CASA
Onze oplossing

Touch-based Windows app; handschoen-proof

We ontwikkelden een Windows app; perfect geschikt voor directe communicatie met de monitoren in de OK. En onafhankelijk van een internetverbinding.

De OK-app biedt o.a. de volgende functionaliteit:

  • Inzage in de agenda met behandelingen, in de operatiekamer
  • Overzicht met geaccordeerde behandelingen staat al klaar voor de arts
  • Signaalfunctie voor eventuele bijzonderheden en risico’s per behandeling
  • Vitale functies (bloeddruk, zuurstof-saturatie etc.) van de patiënt worden constant gelogd en live weergegeven op het scherm
  • De app is uiteraard geschikt om te worden gebruikt met OK-handschoenen
Meer over procesoptimalisatie

Naadloze integratie met EPD

Stichting CASA had al eerder een eigen EPD laten ontwikkelen. Deze webapplicatie, ook ontwikkeld door Ambrero, bevat formulieren waarmee het hele behandeltraject van amnese tot nazorg wordt vastgelegd. Voorafgaand aan de behandeling wordt hierin het behandelplan opgesteld inclusief accordering. Wanneer de patiënt naar de operatiekamer wordt gebracht, neemt de OK-app de registratie over. Na afronding van de behandeling wordt het behandellog opgeslagen en is het direct zichtbaar in het EPD.

Het resultaat

Meer tijd en aandacht voor de patiënt dankzij OK-app

Tijdbesparing

Door geautomatiseerde registratie is er significant meer tijd en aandacht voor de cliënten

Verlaging werkdruk

Door het verminderen van administratieve handelingen is de werkdruk verlaagd

Verhoging zorgkwaliteit

Met deze procesoptimalisatie is er meer tijd voor het verlenen van zorg, hetgeen de kwaliteit verhoogt

OK-app resulteert in meer tijd en aandacht voor cliënten OK-app resulteert in meer tijd en aandacht voor cliënten

De OK-app..

  • maakt 2000 tot 4000 metingen per behandeling
  • had een looptijd van 10 weken
  • gebruikt technieken als Microsoft .Net Framework, XAML, Play! 2.0 Framework
  • is gemaakt door het scrumteam Martijn, Sebas en Erwin

Ook toe aan innovatie in de Zorg?
Of wil je meer weten over deze OK-app?

Bel ons direct op
085 019 7417 100% van onze klanten beveelt ons aan bij andere organisaties
Feedback Company

Casestudy ‘Reserveringsapp voor HKU’
Vraag nu gratis aan
Ambrero casestudy

HKU anticipeert op COVID-19 met online reserveringssysteem

Het uitbreken van het coronavirus vraagt veel aanpassingsvermogen. Zo ook van leerlingen, vakdocenten en bestuurders van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU). Want met een reductie van 75% in capaciteit van de studentenwerkplaatsen hebben ze een probleem. In deze casestudy delen we hoe HKU inspeelt op de veranderende omstandigheden en met welk resultaat.

Je krijgt o.a. antwoord op:

  • Hoe onderzoekt HKU de verschillende oplossingsrichtingen
  • Wat is de werking van de reserveringsapp
  • Welke resultaten behalen ze hiermee
© 2005 - 2021     Ambrero Software BV • Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
Klantwaardering