Managementsysteem kinderopvang zorgt voor onderscheidend vermogen
Managementsysteem kinderopvang zorgt voor onderscheidend vermogen logo Kolibry

Managementsysteem kinderopvang zorgt voor onderscheidend vermogen

Vernieuwende maatwerk software voor flexibiliteit bij kinderopvangcentra

Er zijn ondernemers die voor de troepen uit willen lopen, een beetje eigenwijs zijn en kiezen voor ongebaande paden. Rollebol Kindercentra is een mooi voorbeeld hiervan. Op verschillende locaties in Alkmaar bieden zij kinderopvang op maat. Hun visie, en maatwerk opvang, maakt dat zij al jarenlang werken met een eigen managementsysteem. Software die flexibiliteit en innovatie faciliteert. En waarbij het van belang is deze up-to-date te houden!

Het probleem

Verouderde en lastig te onderhouden software

Het vorige administratiesysteem van Rollebol Kindercentra was moeilijk te onderhouden, mede door de programmeertaal waarin het was geschreven. Daarnaast was de software niet webbased. Met als één van de nadelen dat pedagogisch medewerkers achter een desktop moesten werken. Terwijl ze liever oog houden op de kinderen. Het verouderde systeem hield ook het gemakkelijk aanpassen van de steeds wijzigende regelgeving tegen. Evenals het snel inspelen op kansen in de markt. Daarom was het tijd voor een nieuw, op maat gemaakt, managementsysteem.

Ook efficiënter werken?
De opdracht aan Ambrero

Webbased managementsysteem; flexibel en schaalbaar

Het team van Rollebol had een duidelijk referentiekader, namelijk het oude administratiesysteem waarmee ze werkten. Ze wilden niet op functionaliteit inleveren. Daarnaast waren er aanvullende eisen zoals:

  • Moderne ontwikkeltaal voor gemak in onderhoud
  • Webbased
  • Intellectueel eigendom Rollebol

Met dit kader gingen we samen aan de slag. Middels Scrum hebben we met verschillende stakeholders van Rollebol, administratieve krachten, groepsleiders, facilitair medewerker en directie, stapsgewijs prioriteiten bepaalt en functionaliteit ontwikkelt.

De oplossing

Eigen managementsysteem koppelt werkprocessen aan elkaar

Inmiddels gebruiken alle collega’s van Rollebol Kindercentra het nieuwe administratiesysteem. Alle informatie komt hierin samen, zoals de boekhouding, de planning voor alle vestigingen, voorraden en de vingerscan voor ouders en team. Hiervoor hebben we bestaande applicaties, zoals Twinfield, EasySecure en Esigneren, geïntegreerd met onze software.

Op de groepen werken de pedagogisch medewerkers nu met iPads, dit geeft ze meer flexibiliteit en aandacht voor de kinderen. “Verandering geeft vaak weerstand maar de reacties op het systeem zijn overwegend positief. We krijgen vanaf verschillende groepen mails waarin collega’s benoemen dat ze er blij mee zijn”, aldus Patricia Beers, projectleider & backoffice Rollebol.

Administratiesysteem voor kinderopvang
Het resultaat

Maatwerk software stelt Rollebol in staat om voorop te lopen

Verhoogde kwaliteit dienstverlening

Er kan sneller worden ingespeeld op vragen vanuit de markt

Efficiënter werken

Een verbetering in alle werkprocessen zorgt voor een enorme tijdswinst en besparing in FTE.

Verbetering klantgerichtheid

Systeem zorgt voor wendbaarheid en ‘denkt mee’, bijvoorbeeld in de planning en plaatsing van nieuwe kindjes.

“Dit managementsysteem stelt Rollebol in staat om echt vooruit te lopen. Er is nu meer tijd om extra kwaliteit te leveren. Als je écht onderscheidend wilt zijn dan moet je dat van binnenuit de organisatie doen. Dat betekent dat je processen ook als zodanig moet inrichten met software die dit mogelijk maakt.”
Raymond Berghuijs, directeur-eigenaar van Rollebol Kindercentra
Kolibry-managementsysteem Kolibry-managementsysteem

Kolibry..

  • werd ontwikkeld van 2016 tot 2020
  • gebruikt technieken als Dotnet core, RabbitMQ, ElasticSearch, Docker en Redis
  • is gemaakt door het scrumteam Sebas, Erwin, Pamela, Jelle en Tom

Ook tijd besparen met een efficiënt managementsysteem?
Zet vandaag nog de eerste stap naar innovatie.

Bel ons direct op
085 019 7417 100% van onze klanten beveelt ons aan bij andere organisaties
Feedback Company

Casestudy ‘Reserveringsapp voor HKU’
Vraag nu gratis aan
Ambrero casestudy

HKU anticipeert op COVID-19 met online reserveringssysteem

Het uitbreken van het coronavirus vraagt veel aanpassingsvermogen. Zo ook van leerlingen, vakdocenten en bestuurders van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU). Want met een reductie van 75% in capaciteit van de studentenwerkplaatsen hebben ze een probleem. In deze casestudy delen we hoe HKU inspeelt op de veranderende omstandigheden en met welk resultaat.

Je krijgt o.a. antwoord op:

  • Hoe onderzoekt HKU de verschillende oplossingsrichtingen
  • Wat is de werking van de reserveringsapp
  • Welke resultaten behalen ze hiermee
© 2005 - 2021     Ambrero Software BV • Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
Klantwaardering